miercuri, 21 martie 2018

Rebus din versurile lui Florin Chilian

 
Eeeeee?!!!
Acum sa va vad! ;)

Cu multumiri  Alexandra Veronica Stroe , Ploieşti
Rebus din versurile lui Florin Chilian
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
1
 M
I
 N
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 Z
 
 
 
3
 
4
 
 
 
 
 
 
 
 
 
5
 R
 
 
 
 
 
 
 
 
 
6
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
7
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
8
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
9
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
10
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

ORIZONTAL: 1) „Zece întâmplări ciudate şi-o ... /Te-au adus în casă, zece/Zece pictori se tot miră/Cât eşti de frumoasă/Zece zile trec absurde, nu ştiu/Nu ştiu, cum nu ştiu, pe unde nu ştiu/Zece vieţi de-aş sta cu tine/Tot ar fi puţine.” – „Între grabă, între treabă/Cărţile/Între urlet, între scrâşnet/Cărţile/Un arici pe-un câmp de ... /Nebunia zilei latră/Cărţile/Piatră împietrită-n piatră/Cărţile/Un arici pe-un câmp de ... /Cărţile, ferestre-n ziduri pentru toţi/Un arici pe-n câmp de ... ” (sing.) 2) „Mama nu m-a vrut la şcoală/Zicea că-i vreo boală/Să nu ia şi ea ceva/Fata mă visa cu bani/A sperat un ... /Şi-a fugit prin geam.” – Carie! – „Apoi, la liceu, am fost împreună/Acolo am ţinut-o prima oară de mână/Acolo i-am dat prima dată o floare/Acolo ea mi-a dat prima sărutare/Timpul se scurgea uşor, ştii, sus, pe ... albastră/Sus nici măcar un fel de nor.” (neart.) 3) „Luni, abstract, lucid/Marţi, uşor timid/Dar vine miercuri şi beau băutură/Cât intră pe gură/Joi am capul mare/Vineri n-am picioare/Dar sâmbătă devin simpatic/Duminică-s ... ” (fem.)
4) „Suntem un neam de eroi/Uită-te la noi!/Lacom şi hain, mitul carpatin, poporul sublim/Suntem un neam de eroi/Uită-te la noi!/Mincinos, slugarnic, descărnat, ... /Mitul cel mai trainic/Uită-te la noi!” – Emissions Trading System (siglă) 5) Stâncă – „Îţi dăruiesc toate, toate smaraldele lumii/Hai, arată-mi că poţi le prinde în mâini!/Îţi dăruiesc toate, toate ... lumii/Hai, arată-mi că poţi, în fiecare rămâi!/Îţi dăruiesc toate, toate luminile lumii/Hai, arată-mi că poţi, poartă-le-n priviri!” (neart., sing.) 6) În fire! – „Poate ... maternitate/Poate mai târziu, ... creşă/Ăia m-au schimbat cu altul/Şi mi-au dat altă adresă.” 7) „Timpul ... a curs/Printre noi s-a scurs/Şi tot ce am de spus/E că vecina mea de sus/Are doi ochi albaştri/Ce scânteiază pe cer mai tare decât aştrii.” – „Mă scufund mereu/Şi e tot mai greu/Cu-o faţă frumoasă/Moartea stă la masă/Îmi promite ... /Şi-mi arată paiul/Mă agăţ de viaţă/Ea mă scuipă-n faţă.” (neart.) 8) „Luni, o zi ciudată/Marţi, neterminată/Şi vine miercuri, ea n-are veşminte/Uneori ţin minte/Joi trece în grabă/Vineri stă să cadă/Şi ... trece urgent/Duminică-s absent.” – Margini de ţarc! 9) „N-ai drept să renunţi/N-ai dreptul să mori/Cât încă ... /N-ai drept să te minţi/Să te amăgeşti/Cât alta iubeşti.” (inf.) – „Legi ciudate vin şi leagă totul prea departe/Asta-i bun, asta-i rău/Dar unde-ţi este privirea ... ?/Unde oare sunt eu?/De ce-i lumea aşa de răsturnată?” (masc.) 10) Bold – „Toţi îmi spun că aşa e bine/Peste tot e umbra ta/Tot ... să vină mâine/Şi mâine vei putea/Să te apropii de o stea/Ca pe-o taină în mână s-o ţii/Lângă inima ta.” (inf.).
 
https://www.youtube.com/c/ChilianFlorin?sub_confirmation=1

VERTICAL:  1) „Popii umblă cu maşina, pe când tu, un biet ... /Aştepţi binecuvântarea într-o baltă pe trotuar/Ca-n viaţă/Puţini au rămas cu harul de a ţi-l da pe Dumnezeu/Atunci când te rupe viaţa, alinarea vine greu/Ca-n viaţă.” – „M-am născut cu trei mânuţe/Nimic mai adevărat/Ce mă fac cu karma ... ?/Mă fac, tată, mă fac, tată, deputat.” 2) „Chiar dacă o mai vezi trecând/Chiar dacă la braţ cu soţul ei mergând/Chiar dacă din când în când priveşte ... /Ce mult te-a iubit!” – Resort. 3) „Ca o bucurie/Atât de frumoasă eşti/Ca o cununie/Atât de frumoasă eşti/Ca o ... /Atât de frumoasă eşti/Ca o sâmbătă/Atât de frumoasă eşti/Ca o rugăciune de frumoasă/Atât de frumoasă eşti/Tu însemni acasă/Atât de frumoasă eşti.” 4) „Iubi, taică-tu te vrea mireasă/Zice c-o să-ţi facă casă/Fug la mare, mă salvez!/Iubi, ... , Judy, neagro, că de-aia nu te ia nimeni/Iubi, mă transform!” (nom.) – „Imagini care vin şi trec neîncetat/Dureri pe care că de- ... le-am lăsat în urmă/Se întorc acum şi iar mă prind uşor/În hora lor.” 5) „Mama ar fi vrut să fie/Şefă de aprozar/Poate ... măcar/Tata şi-a făcut armata/Şi-apoi n-a mai stat/L-am găsit plecat.” – Ceas. 6) Transmission Control Protocol (siglă) – Aviation Training Center of Tunisia (siglă) 7) „Şi când mă gândesc că am venit amândoi în aceeaşi ... pe planetă/Doar că ea a avut prima dintre noi bicicletă/Că am fost împreună la şcoala primară/Acolo i-am adus bomboane prima oară.” – „Mama ar fi vrut să fiu/ ... altcuiva/Dar n-a fost aşa/Lumea se mira că-s viu/Dar era târziu/Respiram deja.” – Oraş în Germania. 8) „Mama vă visa strungar/Poate ... /Măcar ospătar/Lumea îmi spunea că pot/Să mă ling pe bot/N-o să pup compot.” – Cârpe! 9) „Lasă, băi, Tănase/Le ... noi case/Paralele, paralele,/Paralele între ele/Lasă, frate Sile/Le ... noi vile/Paralele, paralele,/Paralele între ele.” (inf.) – „Tu, ca o furtună/ ... de frumoasă eşti/Ca un cer cu lună/ ... de frumoasă eşti/Ca un cal sălbatic/ ... de frumoasă eşti/Ca un râu năvalnic/ ... de frumoasă eşti.” 10) „Vrei să priveşti soarele în zări/Cât trăiesc fac ... vreau/Nu mă trage tu de sfori!/Achită taxa!” – „Trotuare reci pe străzi pustii, fără sens, mai văd/Marcaje ... pentru drumul de ales în viaţă/Mulţi oameni trişti ce trec mereu undeva în urma mea.” (sing., fem.).

Dicţionar: ETS, TCP, ATCT, AUE.

                                                               Alexandra Veronica Stroe , Ploieşti

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu